[ENG BELOW]
Komunikat Startowy z 14.02.2025
BIURO ZAWODÓW
Znajduje się na Hali Widowiskowo-Sportowej w Karpaczu, przy Deptaku, ul. Konstytucji 3 maja 48b
Biuro czynne będzie w piątek w godzinach 15 – 22.
W smsie otrzymaliście swój numer startowy. W biurze zawodów podejdźcie do odpowiedniego stanowiska i odbierzcie swój pakiet (pakiet można odebrać tylko osobiście). Jeżeli zamawialiście coś dodatkowo – GPSa, zamówienia ze sklepiku online – będą do odebrania przy stanowisku “punkt INFO”
PIĄTEK – WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE
Pokazy filmów oraz spotkanie z gościem specjalnym odbędą się w Centrum Integracji, Edukacji i Kultury w Karpacz, ul. Konstytucji 3-ego Maja 24 (to inny budynek, oddalony od Biura Zawodów o 500 metrów, przy stadionie sportowym).
18:00 – 19:30 – film “Ostatnia wyprawa” – opowiadający o Wandzie Rutkiewicz
19: 45 – 21:00 – prelekcja Sebastiana Kawy “K2 zespołowa gra indywidualistów” – opowieść wielokrotnego Mistrza Świata w Szybownictwie o locie szybowcem nad K2 i Broad Peak
21:15 – 21:50 – film “TOMEK” – wspomnienie Tomka Kowalskiego, którego imienia jest bieg
SOBOTA
Autobusy – odjeżdżają na Start spod Hali Widowiskowo-Sportowej. Przy wejściu do autobusu, będzie sprawdzany sprzęt obowiązkowy. Zbiórka przy autobusach rozpoczyna się o godzinie 5.30, autobusy wyjeżdżają w godzinach 5:45-6:15. Na autobus nie trzeba się wcześniej zapisywać.
START BIEGU
Godzina 7:30. Start znajduje się w Szklarskiej Porębie na tzw. wyższym Parkingu pod Kamieńczykiem (kliknij tutaj żeby zobaczyć lokalizację na Google Maps). Miejsce to znajduje się poza miastem, przy szosie prowadzącej do Jakuszyc. Jeśli nocujecie w Szklarskiej i chcecie dojść na start – sprawdźcie wcześniej, ile Wam to zajmie.
Uwaga! Parking w warunkach zimowych jest niewielki. Sukcesywnie wjeżdżać będą tutaj autobusy z Karpacza, dlatego nie będzie możliwości wjazdu ani zaparkowania samochodów osobowych. Jeżeli ktoś Was podwozi – można się zatrzymać i wysiąść z auta, ale trzeba być już zapakowanym i zrobić to w sekundę. Dojeżdżając samemu można zaparkować na niższym parkingu i dojść pieszo.
Docierając na Start samemu musicie zgłosić się do sędziego celem weryfikacji sprzętu obowiązkowego.
SPRZĘT OBOWIĄZKOWY
Bardzo zachęcamy Was do zapoznania się z artykułem Grzegorza z NBR nt. “Co zabrać na ZUK-a”. Grzesiek jest z nami od samego początku i jest ekspertem w tej dziedzinie. Artykuł na pewno wiele Wam podpowie. Jeśli czegoś będzie Wam jeszcze brakować to NBR ma dla Was cały czas zniżkę do sklepu na hasło ZUK (15%). Zamówienia złożone do 19.02 będzie można odebrać na Hali Sportowej w Karpaczu w naszym sklepiku.
Pełną listę sprzętu obowiązkowego znajdziecie w Regulaminie ZUK-a.
DEPOZYTY
Będziemy je przyjmować zarówno w biurze zawodów w piątek jak i przed samym startem w sobotę (przy białym busie). Worki na depozyt są dostępne w biurze zawodów. Depozyty będą do odebrania na mecie (na Hali Sportowej, tej samej co biuro zawodów). Znajdziecie tam toalety i szatnie z prysznicami.
OBIAD PO BIEGU
Ciepły posiłek po biegu będzie na Was czekać w budynku szkoły – wejście drewnianymi schodami po lewej stronie od wejścia na Halę sportową.
APLIKACJA RATUNEK
Prosimy Was o ściągniecie na telefon aplikacji Ratunek i zapoznanie się z nią. Jej użycie (w razie konieczności) pozwoli ratownikom GOPR na dokładne zlokalizowanie Was.
Google Play – tutaj
App Store – tutaj
GPSY
Do środy 19.02 można jeszcze zamówić nadajnik GPS do śledzenia zawodników online oraz brakujące elementy wyposażenia obowiązkowego – tutaj.
Link do śledzenia zawodników tutaj – https://sledzgps.pl/events/show/zuk_2025
Ograniczona ilość GPSów będzie do kupienia w Karpaczu przy stanowisku Punkt INFO.
ZAKOŃCZENIE
Dekoracja najlepszych zawodników w kat. OPEN i OPEN Kobiet (miejsca 1-6), a także w kategoriach wiekowych (miejsca 1-3) odbędzie się w restauracji Chata Karkonoska. Chata otwarta będzie dla Was od 19:30, zakończenie rozpoczniemy o godzinie 20:15.
Po ceremonii wręczenia nagród zapraszamy wszystkich na koncert i coroczną imprezę 🙂



Plik GPX z oficjalną trasą możecie pobrać tutaj
ENGLISH
Start Announcement – February 13, 2025
Dear Participants!
Important information for you:
RACE OFFICE
The Race Office is located at the Sports Hall in Karpacz, near the walking street, at 48b Konstytucji 3 Maja Street. Opening hours: Friday, 15:00 – 22:00
- First, you must collect your race package. Packages can only be picked up in person.
- If you ordered additional items (e.g., GPS tracker, online store orders), they will be available for pickup at the “INFO Point” desk.
FRIDAY – SIDE EVENTS
Film screenings and a special guest meeting will take place at the Center for Integration, Education, and Culture in Karpacz (24 Konstytucji 3 Maja Street). This building is 500 meters from the Race Office, near the sports stadium.
Event Schedule:
- 18:00 – 19:30 – Film “The Last Expedition” – a documentary about Wanda Rutkiewicz
- 19:45 – 21:00 – Sebastian Kawa’s presentation “K2: A Team Game for Individualists” – a story about gliding over K2 and Broad Peak
- 21:15 – 21:50 – Film “TOMEK” – a tribute to Tomek Kowalski, in whose memory this race is held
RACE DAY – SATURDAY
Buses to the Start will depart from the Race Office on Saturday morning. Mandatory equipment checks will take place at the bus entrance. No prior registration is required for the bus.
Meeting time: 5:30 AM
Bus departures: 5:45 AM – 6:15 AM
START LINE
Location: Szklarska Poręba – “Upper Parking” near Kamieńczyk Waterfall. (Click here for Google Maps location)
This location is outside the city, along the road to Jakuszyce.
Important:
- The parking area is small due to winter conditions.
- Buses from Karpacz will arrive continuously, so no personal cars will be allowed.
- If arriving independently, you must park at the lower parking lot and walk to the start.
- Upon arrival, report to the referee for mandatory equipment verification.
MANDATORY EQUIPMENT
We strongly recommend reading Grzegorz’s article from NBR on “What to pack for ZUK.” He has been with us from the start and is an expert in this field. The full mandatory equipment list is available in the ZUK Rules.
BAG DROP (DEPOSIT)
- Friday – at the Race Office
- Saturday – before the start (at the white bus)
Ask for a deposit bag at the Race Office. Bags will be available for pickup at the finish line (Sports Hall, same as the Race Office). Toilets, showers, and changing rooms will be available. A post-race meal will be served in the school building (entrance via the wooden terrace on the left).
SAFETY – RESCUE APP
Please download and familiarize yourself with the “Ratunek” (Rescue) app.
Using it (if needed) will help GOPR rescuers pinpoint your exact location.
GPS TRACKING & EQUIPMENT PURCHASES
GPS Trackers – You can still order a GPS device for online tracking and missing mandatory equipment [here].
Live tracking link: https://sledzgps.pl/events/show/zuk_2025
AWARDS CEREMONY & AFTER-PARTY
Location: Chata Karkonoska Restaurant
Doors open: 19:30
Ceremony begins: 20:15
Awards for: top 6 overall (OPEN & Women’s OPEN), top 3 in age categories
🎶 After the ceremony, join us for a concert and our annual post-race party! 🎉
See you at ZUK 2025! 🚀
Po najbardziej aktualne informacje zachęcamy Was abyście zajrzeli tutaj: www.facebook.com/zimowyultramaraton